Selasa, 2 Oktober 2012

jauh jauh

saya lihat luar tingkap.

tengok pokok nyior melambai lambai ditiup angin.

ada seekor tupai meniti di atas wayar on the way menebuk kelapa.

saya bosan.

ambik kitab fiqh.selak dua helai.

tengok tajuk bab membatalkan solat.

dua minit.saya tutup buku.

kepala otak menerawang jauh.

jauh sangat.

agaknya kalau diukur kejauhan otak saya menerawang mungkin tak dapat terukur dengan nombor yang ada.

assignment tak siap lagi.

ringkasa pun tak mula lagi.

ahhhh.

benda biasa.

yang luar biasa ialah selak buku lima bulan sebelum exam.

cerita lain.

kawan kawan saya di sekolah menengah dulu dah selamat melanjutkan pelajaran ke timur tengah.

jordan.mesir.ok.dua negara itu saja.

saya masih di malaysia.

masih melalui jalan yang sama.

bertutur bahasa yang diguna sejak berbelas tahun dahulu.

masih melihat jiran dan beli jeli kelapa yang sama.

cumanya level saya belajar sikit sudah meningkat.

lebih kurang 2 minggu lagi nak exam.

ok.sekian.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan