Khamis, 11 September 2014

Pengalaman melihat dinosaur.

'' Aku takut ni Mael, aku takut. Memang betul kata orang, Tok Aki bela dinosaur belakang rumah dia"
Terketar ketar nada Badrul bercerita.

" bila ko tengok Bad?, aku teringin benar melihat dinosaur. Minggu lepas ada aku menangis hendak tengok dinosaur di Zoo Negara, tapi abang aku yang bernama Kadir tu cakap dinosaur dah pupus kira kira 100juta tahun yang lalu." aku cuba sembunyikan perasaan teruja bila bercakap dengan Badrul.

"Baru 2 minit yang lalu, kemas binaan kandang dinosaur tersebut. Siap ada elektrik mengalir pada pagarnya. Aku cuba melihat lebih dekat, tiba-tiba t-rex datang seakan mahu menerkam aku. Lintang pukang aku lari selamatkan diri. Kamu pasti mahu melihatnya juga bukan?" cerita Badrul lagi.

" ya, aku mahu melihatnya, dengan mata kepala aku sendiri. Marilah lekas, matahari pun sudah nak terbenam ni." Aku sempat mengambil pisau lipat yang terselit di tepi tangga rumah. Kata orang tua-tua sediakan payung sebelum hujan.

Jarak rumah Mael dengan Tok Aki tidaklah jauh mana, kalau diukur ianya sekadar tempoh menghabiskan sebatang rokok jenis John merah.

Bersambung.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan