Ahad, 29 Mei 2011

sembang kencang.habuk ada?tiada.

cuti datang lagi.macam-macam datang menyerbu.paling utama sekali mestilah nak bagi settle segala macam tugas sebagai calon sijil tinggi agama malaysia.

-hafazan surah Rum,Luqman,Sajdah.
overallnya 5% sahaja.kerja gila.saya memang banyak bersukaria,bermainsaja,membuangmasa.

-kerja kursus
overallnya 10%.lebih kurang gila jugak.banyak sembangkosong,semangatcakap.habuktiada.

-hafalan semua subjek.
overallanya 10.65%.juga kerja gila.sijil tinggi agama malaysia memang kena hafal.saya mengaku,saya terlalu banyak melakukan benda-benda yang tiada faedah untuk sijil tinggi agama malaysia.macamana nak berjaya dengan cemerlang sepertimana mereka terdahulu dari saya.

biar saya mula selangkah,dua langkah,tiga langkah.kemudian seribu duaribu tigaribu.ah!cakap banyak pun tak guna.bukan boleh bagi berjaya pun.baik buka buku,study.

biarlah mereka dengan dunia mereka.saya ada tujuan dan cita-cita.dan cita-cita saya sekarang mahu mumtaz dalam peperiksaan besar hujung tahun...bila dah berjaya,nak tulis pun layan.nak baca pun seronok.boleh senyum-senyum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan