Sabtu, 2 Mac 2013

catatan hujung minggu

Aku tak tahu nak mula dimana.Segala rasa senang dan tenang bagai diragut kasar bila menerima satu panggilan telefon pagi tadi.Segala plan aku untuk minggu ini seakan terbantut.Sempit.

Petang tadi aku sempat join buku jalanan jitra.Steady bukan main baca buku tepi tasik sambil disapa lembut angin tasik.Aku salute jugak grup depa ni.Kongsikan bahan bacaan kepada umum tanpa mengira latar belakang.Just share.Ambik buku yang depa letak,cari port tepi tasik,duduk dan baca.Bahan bacaan alternatif,mainstream,rare semua ada.Koleksi sendiri pulak tu,yang paling rare majalah pengasuh,seratus peratus jawi.

Amboi,hilang pulak point aku nak karang.

Ok,Jumaat kelmarin,aku join konvoi motosikal melawat anak yatim derga.

Cerita lain.Petang tadi jugak aku p jitra mall cekau tiga buah buku.Niat asal nak beli dua buah,tapi bila harga buku #ceritaseram kurang lima ringgit dari bajet asal,Aku beli tiga buah terus.Puas hati.Masa lepak dengan buku jalanan pun aku sempat sembang hal-hal buku sedas dua.Rancak bila jumpa orang yang sama minat dengan kita.

Cerita lain.

Cuti ni banyak aku buang masa dengan hal hal yang kurang bermanfaat,kalau nak senaraikan aku jadi segan.ha ha ha.Bila buka semester nanti harapnya ada keajaiban akan muncul,kalau tak banyak,sikit pun jadilah.

Masih bawah tajuk buku.Purata rakyat malaysia membaca buku setahun ialah dua buah.Sikit gila.
Aku pun sebenarnya bukan rajin sangat,tapi bila bosan,aku ambik jugak sebuah dua baca,tak dapat habiskan,baca sehelai dua pun jadilah,sekurangnya ada input yang masuk.

Sekarang kecoh kes lahad datu.Semoga rakyat malaysia di sabah khususnya dijauhi dari segala bencana yang tidak elok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan