Selasa, 15 Julai 2014

Catatan Ramadan dan tikus rumah sewa.

Ramadan ke 18.
Hampir dua minggu aku mula belajar.
Dan sejujurnya belum teruji dengan erti sebenar Ramadan.
Alhamdulillah. Tak banyak dugaan.
Aku sebenarnya nak beritahu perihal tikus di rumah sewa aku duduk sekarang.
Lain macam dia punya perangai.
Hobi geghit sabun mandi.
Masuk hari ni dah 5 biji.
Geghit dan bawak lari.
Kalau mintak elok elok aku boleh kira cara lagi.
Tapi mencuri.
Mencuri ni benda semua orang tak suka.
Agaknya inilah ujian Ramadhan untuk aku dan kawan rumah sewa pada tahun ini.
Siapa tak hangin bangun pagi nak mandi pergi kelas tapi sabun tak ada.
Mandi tak sabun ni koboi bolehlah.
Aku tak rasa ada kalangan rumah sewa aku sekarang ada manusia koboi.


Hati hati  dengan tikus rumah hangpa.
Aku rasa penyakit geghit dan bawak lari sabun mandi dah menular di kalangan masyarakat tikus.
Tikus menuju wawasan 2020 semakin mempunyai nilai intelek yang tinggi.
Tak mustahil sikit hari lagi mereka akan mencuri boxer dan pakaian dalam kita semua.

Ingat mengingati sesama insan ni kerja bagus, nak pulak bulan mulia begini.
Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan