Khamis, 29 Mac 2012

boleh kalah tapi jangan mengalah

Memang kita hidup untuk tempuh ujian.

Saya ada terbaca quote yang manusia ini macam uncang teh,

Dia tak tahu setara mana kekuatan,kekerasan,keampuhan,kekenyalan.

Sehinggalah ia uncang itu dicelop dengan air panas.

Hari ahad,dua puluh lima mac

Dua kali tayar motor saya pancit.

Satu dekat as selatan.

Satu di guar cempedak.

Dan syukur,saya mampu bertahan dengan ujian dari ALLAH.

Dua puluh ringgit malaysia saya bagi pada apek cina tukar tiub.

satu enam ringgit.murah.senang pecah.

Satu lagi empatbelas.kenyal.ok.selamat guna sampai hari ini.


perjalanan yang patutnya makan masa 1 hingga 1 1/2 ja berlarutan hingga 3 jam lebih.

Dengan cuaca yang membara.

Saya bersabar.

Ini semua ujian saya pergi menuntut Ilmu.

Akhirnya hari ini saya mampu tersenyum riang.

Bergurau dengan warga madrasah yang semuanya cool dan baik hati.

moralnya.Jangan mengalah.

Saya boldkan

JANGAN MENGALAH

KITA BOLEH KALAH.TAPI JANGAN MENGALAH.


*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan