Sabtu, 24 Mac 2012

sekilas lalu

Esok saya akan pulang.

Belajar dan belajar.

Berjumpa tuan guru haji Rifaie.

Sangat tawadu'.

Berjumpa dengan ketua pelajar,Abang Abu.

Seorang yang sporting dan senang cool.

Juga rileks dan suka melawak.

Jujurnya saya tenang dan senang dengan warga madrasah ini.

Dengan orang-orang tua yang layak dipanggil tokwan dan tok.

Mereka peramah dan suka berkongsi cerita.

Kadang saya juga terfikir,apabila saya tua kelak,mungkin tempat sebegini paling sesuai.

Menghabiskan sisa hidup dalam medan ilmu.

Selaras dengan sabda Baginda Nabi.

Tuntutlah Ilmu dari dalam buaian hingga ke lubang lahad.

Sekarang saya betul-betul ketagih nak belajar.

Macam kawan-kawan yang lain.

Pergi ke kelas.Bawak buku.

Ah,manusia memang begitu.

Bila lapang rindu waktu sibuk.

Bila dah sibuk rindu nak lapang.

ok.dah banyak saya mengarut.

Nak kemas baju dan servis enjin jentera saya.

Kalau saya tiada dalam masa seminggu dua.

Rindu.Itu tanda hangpa semua manusia normal.

Bersyukurlah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan