Sabtu, 24 Mac 2012

cerita lama....lama la sangat

Sebenarnya lama dah saya nak cerita,tapi tak dan,malas pun iya jugak.
sebelum baca,pastikan hangpa dalam mood yang cool.
bukan tengah panas atau sedang lapar nasik

set-set kawan masa kat ttbc

semuanya tak lebih.
sekadar senyum-senyum.
bukan niat lain.
kita kan kawan.




*lama dia berkawan dengan saya.beza,bukan saya berkawan dengan dia.perlu paham.
teman tengok bola,sembang bola,penyokong kuat henry dan thiru.
dari muassasah ke ttbc sekali.
bab amar makruf nahi mungkar dia otai.boleh mintak tunjuk ajar.
oh ya.dia juga suka makan nasik maksu simpang.


*ini jugak kawan lama saya.dari sekolah bukit larek lagi.
ada moto yamaha Z.bukan Rxz...Z sahaja.
jatuh moto tu hal biasa.
dari muassasah ke ttbc sekali
Sukakan haiwan ternakan.gambar diatas buktinya.
Kalau nak mintak tolong tukaq plug moto memang legend.


*sebenarnya saya fikir banyak kali jugak nak upload pic hamba Allah ini.
produk maahad yang gagal.tapi baik hati.
suka menolong orang dalam kesusahan,tapi bagi orang susah pun dia suka.
Jalan kat Alostaq semua dia tau,lorong keretapi,kedai makanan sedap dan shisha yang murah.
Geng saya,pencinta bundle.

*budak dari gunung keriang
Kemas dan suka membandingkan kehenseman antara saya dan beliau.
punya suara yang merdu.ahli nasyid sekolah
oh ya,senang diajak teman pergi kemana-mana pada siang hari sahaja.malam untuk berehat katanya.



*ahmad,samad ah,mana-mana pun boleh.
murah senyuman dan penggemar sate.
kalau tak cukup orang main futsal boleh msej beliau.
punya ibu yang garang dan pandai bergurau.
ustazah malihah guru hadith saya.terima kaseh ustazah!



*budak sungai petani.
suka melawak dan cita-cita untuk menjadi seorang tauke kedai menjual anak patung dan kaca mata.
boleh ajak kalau nak p karaoke lagu def gab c.
peramah dan punya kekasih tukang besi.ok.saya tipu.



*bagus.itu tandanya beliau sedang happy.
suka menolong kawan-kawan.
punya tenaga yang kuat.dikatakan pernah menumbangkan 5 orang musuh(dewasa) dengan satu tumbukkan.
kawan sembang dan minta pendapat masa saya perlu.
teman balut juga.


*siapakah ini ???
seorang yang jimat dan berusaha bermati-matian untuk mendapatkan apa yang dia mau.
suka bercerita dan saya sukakannya.

--sebenarnya masih ramai set2 ttbc yang saya tak sebut,anep,pali,pami,fitri,yaser,syukri dan ramai lagi.--

*peace!semoga jalinan yang terbina ini diberkati-Nya dan kita sama-sama berkumpul di bawah rahmat-Nya di SANA kelak insya ALLAH. :D


1 ulasan:

  1. hahahahhaha...gambaq ketiga tu memang produk yang gagal...lorong keretapi tau la...

    BalasPadam