Isnin, 7 Mei 2012

pbkl dan kelate

Seminggu yang lalu saya berada di beberapa lokasi.

Jauh dari rumah saya.Pokok Sena.

Rancangan Allah kita tak pernah tahu.

Kita sebagai manusia hanya mampu plan itu dan ini.

Yang nak approve DIA.

30 april 2012.

Allah sampaikan saya ke PBAKL.PWTC.

Perasaan jangan cakap.

Sangat teruja.

Kahkah.poyo disitu.

Apadahal.

Kali pertama sampai kot.

PERAK seminit.(dibaca dengan epepet)

duit poket ayah saya bagi 200.

Kalau ikut nafsu memang tak cukup.

tapi,oleh kerana dari kecil saya diajar dengan sikap bersyukur dan menerima seadanya.

Secara automatik jumlah uang tidak menjadi isu disini.

Saya membuat beberapa pembelian bijak.

beberapa buku untuk emak saya dan ibu saudara.

dan untuk saya juga.

obses terhadap buku dan bahan bacaan itu bagus.

obses terhadap maksiat itu binasa.

bayangkan,saya berjaya membuat pembelian yang amat berbaloi dalam masa lebih kurang 3-4 jam sahaja.

Waktu yang sangat pack.

Tapi saya puas hati.

buku keluaran pts

''dahsyatnya doa ibu''
''kenapa Rasulullah tak pernah sakit''

dan beberapa buah lagi yang saya tak ingat judul.
(tak ingat judul bermakna banyak buah buku yang saya beli)

Jumaat 4 Mei 2012.

dengan Izin-Nya saya berkesempatan join konvoi kereta kodok

volkswagen atau folkswagen.

ke Jambori kenderaan Klasik sempena tahun melawat Kelantan 2012.

padang belakang TESCO Kota Bharu.berhadapan kolej Masterskill.

pengalaman baru.

dan apa yang saya perhati,rakyat kelantan sangat peramah.

sarapan utama nasik kerabu dan makan malan burger.
*pemerhatian saya selama 2 hari 1 malam. ha ha ha.

sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan