Sabtu, 20 Julai 2013

why so sad

Aku meneleku papan kekunci pada komputer riba.

Ligat memikirkan tentang segala peristiwa yang berlaku satu dua bulan kebelakangan.

Kadang kadang,keliru.

Pelbagai perkara yang menerpa tanpa sedia.

Engkau tahu?

Sedia atau tidak,kita akan selalu diuji.

Dan yang menjadikan kita lemah,sedih,tak semangat nak buat kerja ialah stuck dengan masalah tersebut tanpa mencari jalan penyelesaian.

Aku pernah pesan pada satu kawan.

Nikmat lupa ni kadangkala kita sangat perlukan dia.

Dan sampai satu masa,kita akan tak perlukan dia.

Sifirnya mudah,bila kita perlukan nikmat lupa ialah kerna dibayangi kenangan lalu yang sedih gila.Kenangan yang bersifat negatif,buat kita down sampai liang lahat.Aku tak reti sangat nak berhiperbola,tapi itulah serba sedikit gambaran.

Bohonglah kalau tak pernah down.

Tapi apa yang akan membangkitkan kembali ialah sibukkan diri dengan aktiviti.

Itulah solution untuk orang biasa.

kalau solution power ialah zikir dan baca quran.

Apa hal kita nak down sampai nafikan hak diri kita.

Apa hal kita nak down sampai tak lalu makan.

Tak bergaul dengan orang.

Itu pada aku tak membantu sangat(walaupun pada sesetengah orang ianya membantu)

Come on,nikmati hidup.

Nikmati segala ciptaan Tuhan sediakan untuk kita.

Biarlah sedia dan kecewa itu berpada.

Jangan sampai merosakkan segala rasa.

Berpadalah.

*aku tulis gaya intelek ni,harap menjadilah. Kah Kah Kah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan