Selasa, 20 Mei 2014

Ini perihal bolasepak saya.


Saya sembang macam bagus bukan. Sebenarnya post ini ialah berikutan kemenangan pasukan Arsenal memperolehi FA cup untuk musim 2013/2014.Saya tak tahu tarikh sebenar saya mula menyokong Arsenal. Lagi pula saya pula malas untuk mengimbau kenangan lalu bila tarikh tersebut. Apa yang pasti saya terpengaruh dengan kawan baik saya semasa sekolah menengah. Sembilan tahun tanpa piala bukanlah masa yang singkat. Sekarang saya minat Arsenal bukan lagi ikutan. Saya minat Arsenal kerana Arsenal itu sendiri. Bukan kerana siapa, kenapa dan bagaimana. Lagi pula warna merah bukanlah warna kegemaran saya.

Saya juga sering berangan angan bila musim baru bermula dengan kepulangan semula Cesc Fabregas dan Alexandre Song. Kedua-dua mereka bermain dikawasan tengah padang atau bahasa bolasepaknya ialah midfielder. Nama pemain bolasepak (yang diingati) dalam kepala otak saya agak ramai. Ini kerana game bola yang saya main saban hari di ruma sewa (kecuali cuti semester). Siap tahu lagi specialist dan kebolehan antara mereka. Perlu diingat, pemain bola sepak luar negara, iya.

Adapun pemain bolasepak tempatan malas saya mahu mengulasnya. Oh ya, saya juga ada menyokong pasukan bolasepak negeri Kedah. Pasukan yang kini agak sederhana prestasinya.

Untuk piala dunia edisi kali ini, saya menyertai rombongan kelab penyokong Itali (Malaysia) ke Brazil. Duit dalam akaun yang ada sekarang membolehkan saya menyertai rombongan kelab tersebut. Rm 13 ribu termasuk tiket pergi dan balik, tiket menyaksikan 3 perlawanan pasukan Itali di peringkat kumpulan dan juga penginapan hotel. Gila babi betul. Lagi pula sekarang saya tengah cuit semester. Pasport antarabangsa saya belum ada, esok saya akan segera ke Utc di Alor Star untuk membuatnya. Tidak sampai sehari boleh siap.

Siapa yang mahu kirim ole-ole boleh pesan melalui facebook saya.

*perenggan last tu aku kecoh. Kah! Kah! Kah! tapi yang support Italia tu betul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan