Selasa, 22 Februari 2011

pusingpusing

sekarang saya tengok dunia pusing-pusing...tengok dinding dalam bilik pusing-pusing juga....keluar tengok flora pun ada pusing-pusing sikit..ramai yang tak tau hal sebenar then suka buat tuduhan melulu...suka cakap ikut sedap mulut...rugi lah,nikmat bercakap Yang Esa kurniakan disalah guna..disuruh buat pahala tapi dipakai untuk menjana dosa...itu silap kita.hari-hari saya tengok....saya jumpa sepanjang jalan dari titibesi kepala batas pokoksena dan kawasan sekitar...kerana pulut,durian binasa..

sakit sikit...dituduh alasan....malas...saya jemu untuk bersemuka dengan manusia sebegini...tak pernah nak bersangka baik dengan makhluk lain...

harapan orang tua saya tak pernah dilupai...saya genggam erat....cita-cita sudah ada.

bosan dengan sikap sesetengah manusia yang suka mencari kelemahan manusia lain.bukan tak dak kerja lain nak dibuat,tapi semacam satu habit...tak senang duduk kalau sehari tak buat..

sekarang titibesi dilanda kering kontang...suhu sikit lagi nak sama dengan gurun sahara..badan pun sudah lemah-lemah...antibodi lemah,boleh jatuh sakit..sakit pulak bukan calang-calang...boleh lihat dinding pusing-pusing...ini yang sedang saya alami sekarang..keluar air celah hidung...itu tanda-tanda awal selsema..balik redah kedinginan pagi memang mencabar..tidur hala kipas kat kepala memang mujarab untuk menjemput penyakit demam dan selsema pusing-pusing dunia....insaf...saya mahu cepat lega...semua TUHAN punya kuasa....saya usaha cari penawar....

ujian..ini saya punya pandangan...
kalau ujian yang Tuhan datangkan boleh ditempuhi dengan penuh etika sebagai muslim sejati...memang salute habis!

ini cerita pasal budak budak sekolah rendah yang ujian bulanan....
tak habis-habis meniru...lelaki perempuan sama...tapi bukan semua....
bila nak berubah tak tau.....



sakit...rugi kot tak dapat hadir kesekolah....apa boleh buat...kalau tengah-tengah jawab ujian,ayaq hidung leleh kena kertas ujian,sapa nak tolong lap???jawab jawab!...pitam tiba-tiba lagi jenuh.....nasib badan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan