Sabtu, 15 Disember 2012

Surat terbuka untuk kita :)

Assalamualaikum kita. :)

Apa khabar kita di sana ? Kami doakan kita berada dalam keadaan sihat dan sentiasa di bawah rahmat Allah.Dah lama rasanya tak bertanya khabar,berbual dan bertukar pendapat bukan ? Sejujurnya sudah dua pesanan kami kirim melalui alam maya untuk bertanyakan khabar kita,tapi tiada balasan dan jawapan walhal kita hidup,dan mengupdate status setiap hari,kami yakin,kita menerima dan membaca pesanan kami.Kami cuba untuk bersangka baik,mungkin kita sibuk,mungkin kita tak perasan pesanan kami,mungkin kita menghimpun semua pesanan kami dan suatu hari nanti kita akan menjawab segala pertanyaan kami dalam satu pesanan yang panjang.Sehingga hari ini kami masih bersangka baik dan tidak pernah penat atau jemu untuk terus bersangka baik. :)

Sebenarnya kami bukanlah seorang yang suka mendesak dan cepat terasa hati,lebih lebih lagi dengan seorang yang kami kenal hanya melalui alam maya.Cumanya,dalam persahabatan perlu ada sikap jujur,jika ada perkara atau perkataan yang membuatkan kita menjauh hati dengan kami mestilah diberitahu,jangan disimpan dalam hati.Mungkin kita ada alasan tersendiri untuk bersikap diam diri dan tidak menjawab pesanan kami. :)

Untuk pengetahun kita,kami sekarang dah berada di semester kedua pengajian di Kolej Universiti Insaniah dalam jurusan Sarjana Muda Syariah dan Undang-undang.Pengajian di sini kelas pengajiannya diajar oleh syeikh yang berkelulusan PHD dari Universiti Al Azhar,Mesir.Alhamdulillah. :)

Akhir kata,kami minta maaf kalau dalam kiriman ini ada membuatkan kita terasa hati,Kami ini hanya manusia biasa dan tak terlepas dari salah dan silap,Andai kita membuat keputusan untuk tidak terus berhubung dengan kami pun tidak mengapa,kami hormati.Kami doakan kita dipermudahkan segala urusan dan menggapai cita-cita menjadi seorang pendidik yang berkaliber.Doakan juga kejayaan kami di sini,Insya Allah kita sama sama menjadi manusia berguna dan anak yang soleh solehah kepada kedua orang tua.Amin. :)


Yang selalu bersangka baik :)

Assalamualaikum.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan