Jumaat, 1 Februari 2013

minat #1

tahun ini dua buah buku sudah aku beli.nafsu memang tak boleh tahan bila cerita pasal buku.

tadi sempat aku titip pesanan kepada kakak ipar untuk sebuah memoir rashid maidin.

kalau pasal buku memang aku jarang berkira.walaupun masa untuk baca kadang kadang sempit.

aku tak sempat untuk habiskan satu buku,dah buku lain pula yang dibeli.

aku kata pada diri sendiri.

"tak apa,buku tak ada tarikh luput,ada masa baca,tak ada masa tinggal,dia tak akan kecewa macam kalau kita tinggalkan dia tanpa berita dan hanya mencari di saat kita perlu berbeza dengan manusia,punya emosi yang sukar difahami"

mungkin genetik dari emak agaknya habit membaca aku ini.

bila selongkar buku lama-lama,kebanyakkan milik emak,kalau milik bapak kitab jawi.

sekarang emak masih minat membaca tapi dek kerana tuntutan tugas seharian,minat emak aku lihat sangat terbatas,cuma seminggu sekali menyelak helaian akhbar metro untuk membaca novel bersiri cikgu Rania.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan