Ahad, 10 Februari 2013

Selamat pengantin baru ust zikri.

Siang tadi saya sempat menghadiri walimah seorang sahabt sepengajian di muassasah dulu.Ya,saya dan dia tidak lama,sekitar tiga tahun lebih kurang.Daftar masuk dua ain dan berpindah masa satu thanawi.Tetapi moment yang terakam antara saya dan dia sepanjang detik itu tidak pernah reput.

Lurus dan baik orangnya,ingat sebuah al quran dalam dada sebelum menginjak lima belas tahun.Saya salute dengan kerajinan dan disiplin dia.Ketika satu asrama lewat untuk turun jemaah,dia tidak.Tidak langsung terkesan dengan suasa yang negatif bak kata orang.Asuhan maahad tahfiz tersemat kukuh pada beliau.

Saya seolah tak percaya,kawan yang dulunya merajuk keluar asrama setelah diprovok dengan berbagai cara,gurau senda mengikut dialek ust bukhori,senyuman tidak pernah lekang dari bibir bergaris beliau.Tapi sayang,jodoh beliau dengan muassasah tidak panjang,beliau mengambil keputusan berpindah dengan mengejut,sehingga kawan karib beliau sabu imam al geluguri  dan kawan separuh karib naeem al dergawi  tidak menyedari.hal ini.Mengikut khabar angin yang bertiup kencang ketika itu,beliau berpindah kerana tidak tahan diperkotak katikkan oleh segelintir kawan kawan sekelas beliau.Saya harap khabar angin itu tidak benar.

Apapun,sempat saya titipkan satu benda power untuk beliau ketika majlis tadi.

Selamat pengantin baru ust zikri zamri dan zaujah,semoga berbahagia hingga ke syurga hendaknya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan