Jumaat, 7 Januari 2011

Aku sanggup

Membaca.membaca minat tidak dapat dilekang dari diri ini.sempat singgah di kedai buku siang tadi beli 2 buah buku.Ya!!aku sanggup!kalau buku atau bahan bacaan punya fasal harga tolak tepi.semestinya buku itu manfaat dan berguna.pinjam duit kawan pun sanggup.itu saya punya cerita.
terkadang lintas di fikiran,kenapa buku yang sebegini cantik pengisiannya tapi harga murah??saya menilai.positifnya harga murah buku yang bermanfaat,mereka yang kewangan biasa-biasa sahaja mampu untuk memiliknya.senang.teori yang senang.dan pelik juga bila ada orang yang sanggup bayar 3 kali ganda harga asal bila nak beli satu-satu benda..itulah kesedaran.kesedaran tentang nilai sesuatu benda.

sayang sekali manusia yang tidak minat membaca.rugi.saya katakan rugi!

kadang-kadang nak sesuatu benda perlu usaha.perlu tanam benih nak dapatkan pokok.perlu juga pokok untuk dapatkan hasil.nak dapatkan hasil perlu baja,air dan jagaan yang cukup..mudah!nak dapat minat membaca perlu usaha dan sabar..




dari membaca timbullah minat menulis.insya ALLAH jika ada rezeki,otak yang biasa ini bisa tampilkan sebuah cerita pendek sikit masa lagi....dua buku ini belum sempat saya khatam.


bila minat menguasai...harga sesuatu benda bukan satu halangan...


kepada dua teman seperjuangan
semoga ada jodoh
lama x baca penulisan hadie
rindu la tu
aku tahu aku tahu itu
^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan