Khamis, 6 Januari 2011


Hati.raja didalam diri.betapa hebat peranan hati.dari hati timbul simpati,dari hati timbul benci,iri hati.dari hati jua datang rasa kasih dan sayang.fitrah.sekeras mana pun hati,bisa jua dilembuti dan disirami kata-kata nyaman.

dalam bahasa arab hati disebut QULUB bermakna berubah.Hati yang sering berubah-ubah.terkadang kita tercari-cari ketenangan hati.dimanakah?tanpa disedari noda dan dosa yang terpalit menggusarkan hati.benar!!dan diri ini merasainya kini..

ALLAH..halus ujian-MU.aku tiada upaya tanpa-MU.

benar-benar berselirat hati ini..ujian Maha Hebat.tidak seperti ombak besar,gempa bumi,gunung berapi..musibah yang terzahir dek pandangan mata berbeda.musibah yang dicampak ke rohaniah sukar dirawati kecuali dengan memperingati ALLAH..

Ya TUHAN!!kepada ENGKAU aku meminta..bebannya aku terasa..Jika ini kafarah DosA hamba yang hina ini reda...reda....

bisik sang hati yang berbolak balik...sang penghasut yang tidak leka sesaat berjaya dengan misinya...

TidAK!!aku tidak boleh kalah....

bangkitlah wahai diri...
pandanglah cahaya bahagia....
tinggalkan derita semalam...
usah dibebani masa lalu...
kenangan biarkan ia terbang dibawa angin...
lihat dihadapanmu....
bahagia di SANA yang dicari...

ALLAH................aku datang kepada-MU....selangkah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan