Jumaat, 28 Januari 2011

letih

semua berkisar tentang lapangan 2011..sekarang saya tempuhi dengan jayanya(harap-harap)

bermula pukul tujuhlimabelas pagi.terbaik!baca Quran dan selak fahami pula tafsir ayat yang telah dibaca....tiada kata lain...saya setuju dan salute!!

masuk kelas..macam biasa baca doa..amin.moga barkah dan makbul doa tersebut..
tumpuan 120%...tiada gangguan..cuma mengantuk datang menyapa sekali sekala...

tiada masaalah dengan guru..saya suka semuanya..

berjuang sampai dualimaminit petang bukan senang..bukan juga susah.letih...saya mengaku ikhlas dan jujur...tiada langsung paksaan dari sesiapa.juga tiada muncung pistol di kepala atau bilah pisau yang tajam di tengkuk....

solat zohor...selesai kewajiban....
yang marahnya,ada pulak manusia yang terlebih pandai bising dalam masjid...kalau tingkatan 1 mungkin maaf diberi...yang sudah limabelas kali baligh pun bising macam zoo apa pasal??
saya marah...

selesai wirid dan doa..siaga dengan persatuan,kelab permainan,unit baju seragam(uniform).....letih dan !@#$%**

pukul limapetang...gegas balik..masak nasi beli lauk.....
saya penat dan terpaksa usaha untuk terus hidup.....

asar...selesai kewajiban...syukur...
enampetang...online..bacabuka apa yang patut...

magrib...isyak...

badan sudah letih...celah mana nak study??siapkan homework..otak sudah pandai berkata-kata....REHAT


rutin berulang selama lima hari....
dan seterusnya....

kadang saya pikiaq juga...guru-guru pun manusia..ruang mereka rehat dan bersama anak-anak sekelumit jua...

itulah PENGORBANAN


saya letih..................tapi semangat nak habiskan...

jalan terbuka...
hidangan tersedia..
lampu penyuluh sepanjang jalan....
moga selamat ke GARISAN.......

ku pohon kekuatan YA RABB






Tiada ulasan:

Catat Ulasan